سایت فناوری اطلاعات نفیر نجف آباد

سایت فناوری اطلاعات نفیر نجف آباد اخبار آی تی

سایت فناوری اطلاعات نفیر نجف آباد

سایت فناوری اطلاعات نفیر نجف آباد اخبار آی تی

تولید آب بدون استفاده از افزودنی‌های شیمیایی

شرکت های دانش‌بنیان ,سامانه گندزدایی پیشرفته مولتی اکسیدان بکو ,گندزدایی آب

توسط محققان کشورمان صورت گرفت

تولید آب بدون استفاده از افزودنی‌های شیمیایی

محققان یکی از شرکت های دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به طراحی و ساخت سامانه گندزدایی پیشرفته مولتی اکسیدان بکو شدند.

سامانه گندزدایی پیشرفته مولتی اکسیدان بکو با هدف ایمن­ سازی، سالم­ سازی، بومی­ سازی و گندزدایی آب بدون استفاده از مواد شیمیایی افزودنی و تولید آب سالم در محل مصرف طراحی و ساخته شده است.

این سامانه با روش فرآیند کنترل شده الکترولیز نمک طعام محلولی از ترکیبات مولتی اکسیدان شامل دی­اکسیدکلر، کلرگازی محلول، ازن، اکسیژن، آب اکسیژنه، اسید هیپوکلرو و هیپو کلریت سدیم تولید می­ کند که قابلیت استفاده در گندزدایی هرگونه آب مصرفی را داراست.

این سامانه هم اکنون در نسخه های نمک اشباع، نمک محلول و بدون نمک بر اساس سفارش مشتری در حال تولید است.

محلول تولیدی دارای خواصی همچون «pH» در ناحیه خنثی، در حالت ذخیره و در حین تولید فاقد بوی کلر است، دارای ماندگاری بسیار بالا بوده، پس از اختلاط با آب خام، کلر باقیمانده بالایی را به جای می گذارد، همچنین باعث کاهش سختی دایم و موقت آب می شود.

گستردگی دامنه کاربرد از جوامع کوچک روستایی تا جوامع بزرگ شهری و موارد صنعتی، بهره­ برداری و نگهداری آسان، ارجحیت توجیه فنی و اقتصادی در هزینه های جاری و سرمایه گذاری نسبت به سایر روش های گند زدایی، استفاده از چند عامل گندزدای موثر، حذف خطرات و اثرات گاز کلر ناشی از نشت کپسول یا در هنگام ساخت محلول پرکلرین بر سلامتی بهره بردار، از جمله مزایای این روش علمی است.

ایجاد دانش فنی طراحی، ساخت، نصب و بهره برداری به صورت بومی در داخل کشور، افزایش کنترل های سامانه و هوشمند سازی آن، اصلاح فرایند تولید محلول و فرآورش محلول تولیدی و افزایش کیفیت محلول و امکان تامین سامانه بر حسب نیاز کارفرما با هر ظرفیت مورد نیاز از جمله قابلیت ها و مزایای دستگاه نسبت به نمونه های مشابه خارجی آن است.

گندزدایی آب در تصفیه خانه های آب جهت مصارف آشامیدنی، گندزدایی آب مخازن نگهداری آب، گندزدایی پساب در تصفیه خانه­ های فاضلاب جهت تخلیه به محیط یا مصارف کشاورزی یا صنعتی، گندزدایی آب فرایندی در برج های خنک کننده در نیروگاه ها، پتروشیمی، پالایشگاه ها و صنایع فلزی و غیر فلزی، گندزدایی آب استخرهای شنا و پارک های آبی، گندزدایی و شست­ وشو در بیمارستان ها و گندزدایی آب فرآیندی را از جمله کاربردهای این سامانه است.(مهر)


منبع : وبسایت روزنامه جام جم

آدرس منبع : http://www.jamejamonline.ir/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.